FAQ

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen over onze app. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan gerust contact met ons op via de contactpagina op deze site.

Waarom bestaat deze app?

Steeds meer mensen hebben een smartphone, een tablet of een computer met internet. Op steeds  meer plekken kunt u online een afspraak maken of zaken regelen. Best raar dat dit niet bij uw huisarts kan. Veel mensen dragen hun smartphone altijd bij zich, dus is een app een makkelijke manier om al uw huisartsenzaken te regelen.  Zo heeft u uw dokter altijd dichtbij!

Waarom moet ik soms inloggen met DigiD?

Uw medische informatie is zeer privacygevoelige informatie die goed beschermd moet worden. Daarom zult u voor sommige onderdelen in de app moeten inloggen. Dit geldt bijvoorbeeld voor het aanvragen van herhaalmedicatie of het stellen van een niet-dringende medische vraag. Meer informatie over DigiD vindt u op www.digid.nl.

Waarom wordt de DigiD app niet opgestart?

Het is sinds kort mogelijk dat ook zorginstellingen gebruik kunnen maken van de DigID app. Wij onderzoeken de mogelijkheden om op korte termijn deze mogelijkheid ook in onze applicatie in te laten bouwen. Zodat u hiermee in het portaal van MGN (MijnGezondheid.net) kunt inloggen.
Momenteel kunt u dus alleen op MGN inloggen met uw DigID en wachtwoord (met SMS verificatie).

Waar kan ik mijn afspraak terugvinden?

Een afspraak die is gemaakt d.m.v. ‘Online Afspraak’ wordt direct in de agenda van de huisarts(en)praktijk verwerkt. Hiervan ontvangt u echter niet automatisch een bevestiging. Wel kunt u de afspraak die u heeft gemaakt in uw eigen agenda plaatsen. Dit kunt u in het laatste scherm aangeven.

Verder is de afspraak terug te vinden in het MGN portaal. Daar kunt u de afspraak desgewenst ook aanpassen. Hiervoor dient u met uw DigID in te loggen op MijnGezondheid.Net.

Wat is Mijngezondheid.net (MGN) en wat heeft dat met deze app te maken?

Mijngezondheid.net (MGN) is een online patiëntenportaal. Dit portaal maakt het mogelijk dat alle zaken die u regelt met deze app rechtstreeks in het huisartsensysteem komen.  Zonder dit portaal werkt de app dus niet.

 

 Uw huisarts heeft u aangemeld voor dit portaal. U hoeft hier niets voor te doen. U kunt op dit portaal inloggen met uw DigiD via de app of via www.mijngezondheid.net. Op de online versie van www.mijngezondheid.net vindt ook een overzicht van uw afspraken en andere gegevens. U heeft hier dezelfde mogelijkheden als in onze app.

De app lijkt vast te lopen. Wat moet ik doen?

U kunt linksboven naar het menu gaan. U klikt op ‘instellingen’ en vervolgens op ‘uitloggen’. Start de app vervolgens opnieuw op. Als het goed is werkt de app nu weer. Is dit niet het geval? Probeert u dan de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Neemt u anders contact met ons op via de contactpagina.

Het lukt me wel om een afspraak te maken via de app, maar als ik inlog met mijn DigiD krijg ik een foutmelding.

Neem in dit geval contact op met uw praktijk. Het betekent dat u  nog niet bent aangemeld door de praktijk voor het online patiëntenportaal Mijngezondheid.net (MGN).

Waarom verschijnt melding 'Communicatiefout (MGN)?

De server van MGN is dan tijdelijk niet bereikbaar. Probeert u het in dat geval later nog eens.

Doet mijn huisarts ook mee?

In onze regio werken zo’n 140 huisartsen. Bij een aantal praktijken is het helaas nog niet mogelijk om onze nieuwe app Dokter Dichtbij te gebruiken. Het gaat dan om de volgende praktijken:
Huisartsenpraktijk Huijgens (Wesepe)
Huisartsenpraktijk Kluft – Wladasch (Haarle)
Huisartsenpraktijk Salimans (Gorssel)
Huisartsenpraktijk Van Gelderen (Gorssel)
Huisartsenpraktijk Dijksterhuis/Paf (Olst)
Huisartsenpraktijk Van Lith (Olst)
Huisartsenpraktijk Kampinga (Olst)
Huisartsenpraktijk Schroth (Epse)
Huisartsenpraktijk De Iongh (Laren)
Huisartsenpraktijk De Vries/Wijnheijmer (Laren)

Een groot deel van deze praktijken zal in september aansluiten op de app.

Hoe kan ik mijn huisarts wijzigen?

Stap 1 – Ga naar ‘Mijn Zorgverleners’ en klik op ‘Wijzig’

Stap 2 – Klik op het rode ‘Verwijder’ knopje

Stap 3 – Klik op ‘Verwijder’

Stap 4 – Zoek en selecteer nu uw (nieuwe) huisarts en klik op ‘aansluiten’.

Komt er ook nog een Windows versie van de app?

Dit is puur een budgettaire kwestie. Android en iOS zijn veruit de meest voorkomende besturingssystemen. Binnen de ons beschikbare middelen konden wij helaas alleen een Android en een iOS versie opleveren. Vanzelfsprekend hopen wij ook alsnog snel een Windows versie op te kunnen leveren.